Arızalı cihaz tamir yönetimi, müşterideki arızalı cihazların yerinde veya teknik serviste tamiri için müşteri, saha ve teknik servis ekiplerinin koordinasyonunu içeren süreç yönetimidir.

Arızalı cihaz tamir yönetimi genel olarak şu işlem adımlarını içerir:

  • Müşterideki cihazlarla ilgili arıza çağrısının iletilmesi ve servis çağrı kaydı açılması,
  • Cihazın yerinde veya serviste mi tamir edileceğinin belirlenmesi
  • Cihaz yerinde tamir edilecekse bir teknisyenin görevlendirilmesi
  • Serviste tamir edilecekse cihazın servise kargo edilmesi veya gönderilmesi
  • Arıza sorunun tespit edilmesi
  • Varsa yedek parça ve malzemelerin tedarik edilmesi,
  • Tamir maliyeti çıkarılması ve ücretli tamir edilecekse müşteriden onay alınması
  • Tamiratın yapılması
  • Cihazın geri gönderilmesi – müşteriye teslim edilmesi
  • ERP sistemine sipariş açılması
  • Müşteriden geri bildirim alınması
  • Sürecin analiz edilmesi