Müşteri verileri CRM programlarının kalbidir. Tüm analiz çıktılarının merkezinde yer alır. Müşteri segmentasyonu, pazarlama, raporlama, analiz, strateji ve karar alma süreçlerinin ana veri hammaddesidir. Müşteri verilerinin tutarsız, dağınık, kirli, bütünlükten yoksun, doğruluğu şüpheli ve güncelliğini yitirmiş olması CRM’den beklenen avantajları azaltmaktadır.

Müşteri tekilliği, veri bütünlüğünü korumak, veri kalitesini artırmak ve işletmenin veri tabanındaki tutarsızlıkları önlemek için önemlidir. Tekil müşteri kayıtları, müşteriyle ilgili verilerin doğru ve güvenilir olmasını sağlar, böylece işletmeler müşterileri hakkında daha iyi bilgilere erişebilir ve daha etkili kararlar alabilir, daha tutarlı bir şekilde etkileşim kurabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirler.