CRM programlarında hatırlatma ve bildirim özelliği, kullanıcılara önemli iş veya etkinlikler hakkında bilgi vermek, zamanlama ve takip konusunda yardımcı olmak için kullanılır. Bu özellikler, yapılan işlemler için ilişkili tarafları bilgilendirmek, kullanıcıların unutmalarını önlemek ve önemli işleri zamanında tamamlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Özellikle randevular, iş ve görev takibi, geleceğe yönelik planlar, satış fırsatları, satış teklifleri, servis çağrılarının takibi, müşteri takipleri gibi zamanlaması kritik olan işler için yoğun kullanılır.

Hatırlatma ve bildirim özelliği, CRM programlarının en kullanışlı özelliklerinden biridir. Doğru şekilde kullanıldığında, bu özellik işlerin gelişimi hakkında tarafları bilgilendirme, işleri zamanında tamamlama, manuel takiplerden kurtulma, ekip işbirliğini geliştirme, kritik işlemlerin aksamasını önleme gibi faydalar sağlar.