Tahsilat veya alacak yönetimi, bir işletmenin satış sonrası müşterilerinden alacaklı olduğu miktarı zamanında planlı bir şekilde tahsil etme sürecini ifade eder. Bu süreç, işletmelerin müşterilerinden tahsil edilmesi gereken alacakları izlemelerini, yönetmelerini ve tahsilat süreçlerini optimize etmelerini sağlar.

Tahsilat yönetiminin temel amacı, işletmelerin likiditesini artırmak, nakit akışını düzenlemek ve finansal istikrarlarını korumaktır. Bu süreç, müşterilere yapılan satışların karşılığında beklenen ödemelerin zamanında ve eksiksiz olarak alınmasını sağlamayı ve sürdürülebilir büyümeyi hedefler.

Tahsilat yönetimi genellikle aşağıdaki unsurları içerir:

  • Tahsilat politikalarının belirlenmesi
  • Fatura ve tahsilat takibi
  • Ödeme hatırlatmaları
  • Gecikmiş ödemelerin incelenmesi ve çözüm politikaları
  • Müşteri ilişkileri yönetimi
ERM Bilişim Teknolojileri
Gizliliğe genel bakış

Bu web sitesi, size mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için çerezleri kullanır. Çerez bilgileri tarayıcınızda saklanır ve web sitemize döndüğünüzde sizi tanımak ve ekibimizin web sitesinin hangi bölümlerini en ilginç ve yararlı bulduğunuzu anlamasına yardımcı olmak gibi işlevleri yerine getirir.